Bedrijven zullen zich extra moeten inzetten door de hoge verwachtingen van de klant. Door de uitbreiding van de communicatiemogelijkheden zullen bedrijven hun bereikbaarheid naar klanten onder de loep moeten nemen.

Tegenwoordig draait het om snel mobiel internet, apps en slimme hardware. Als gevolg hiervan is de bereikbaarheid en toegankelijkheid van particuliere en zakelijke gebruikers toegenomen. Het is aan de organisaties met haar klanten mee te gaan met de tijd.

Verwachtingen van de klanten

De toegenomen verwachtingen van de klanten zullen door organisaties serieus onder de loep moeten worden genomen. De communicatiemogelijkheden blijven alleen maar ontwikkelen en groeien. Klanten verwachten dan ook een steeds betere bereikbaarheid van organisaties. Niet alleen de positieve ervaringen over deze bereikbaarheid worden op social media weergegeven. Ook de klachten en ontevredenheid komen op social media terecht. Negatieve publicatie weegt zwaarder dan positieve publicatie en kan een gevolg hebben voor de reputatie van een organisatie.

Gevolgen slechte bereikbaarheid

Het zijn niet alleen de slechte publicaties op social media wat schade kan brengen aan een organisatie. Slechte bereikbaarheid brengt ook financiële gevolgen met zich mee. Een klant die op zoek is naar een bepaalde medewerker binnen een organisatie, maar daarvoor eerst in contact komt met vier ‘verkeerde’ medewerkers, kan al snel afhaken. Door het niet direct in contact komen met de juiste medewerker kunnen organisaties al snel nieuwe leads mislopen. Het gevolg hiervan is dat organisaties gigantische omzetten kunnen mislopen.

Unified Communications

Door het inzetten van Unified Communications kan de bereikbaarheid van een organisatie aanzienlijk verbeterd worden. Vanaf elk device met een internetverbinding kunnen de Unified Communications toepassingen worden gebruikt. Iedere medewerker van een organisatie is hierdoor bereikbaar via één nummer. Unified Communications gaat verder dan alleen bellen. Ook chatten, e-mailen en videobellen behoren tot de mogelijke functies. De communicatie wordt efficiënter via de presence information, waar de zakelijke gebruiker de bereikbaarheid van zijn contacten kan zien.

Unified Communications is vaak verkrijgbaar in de vorm van een applicatie. Hier betaalt de organisatie maandelijks een vaste prijs voor. Met name voor het MKB maakt het de bereikbaarheid tussen klant en organisatie mogelijk. En daarnaast, niet geheel onbelangrijk, ook betaalbaar.

VoIP voor jouw bedrijf de oplossing? Doe de gratis checklist en kom er achter!

6 voordelen van VoIP telefonie

Tegenwoordig ontkom je niet meer aan de vele aanbiedingen van VoIP telefonie. ISDN verbindingen maken plaats voor de VoIP telefonie. Maar wat bedoelen we hier nou mee? En is dit echt een investering of word je min of meer gedwongen door de stop van ISDN?...

Lees meer

Werken in de cloud niet meer weg te denken

Nederlandse bedrijven gebruiken steeds meer clouddiensten. Op dit moment spreken we van 28 procent van de Nederlandse bedrijven die zijn overgestapt op werken in de cloud. Ondanks dat het percentage nog meer zal toenemen, stellen nog veel bedrijven in...

Lees meer