SIP Trunk

Ontdek de voordelen

Steeds meer organisaties maken voor hun interne telefoonverkeer gebruik van IP Telefonie. Met een SIP Trunk kun je nu ook voor je externe telefoonverkeer profiteren van de voordelen van Voice over IP (VoIP). Een SIP Trunk biedt méér mogelijkheden en lagere beltarieven, met dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid als die van een traditionele telefoonlijn.

Wanneer je organisatie toe is aan een nieuwe telefooncentrale zal de keuze vrijwel zeker vallen op een Voice over IP telefooncentrale (IP-PBX). Met een SIP Trunk kun je deze IP-PBX rechtstreeks aansluiten op het openbare telefoonnetwerk. Ook wanneer je tóch kiest voor een ISDN telefooncentrale of wanneer de traditionele telefooncentrale nog niet is afgeschreven, kun je profiteren van de voordelen van VoIP. De bestaande telefooncentrale wordt dan middels een gateway op de SIP Trunk aangesloten. Zo kunnen bijvoorbeeld ISDN telefooncentrales toch worden geïntegreerd in één netwerk met VoIP telefooncentrales.

Nummerbehoud

Wanneer je kiest voor een SIP Trunk verandert er voor de buitenwereld helemaal niets. NetFirst zorgt voor een soepele migratie. Je behoudt je huidige telefoonnummers zodat je alle externe uitingen zoals visitekaartjes en briefpapier kunt blijven gebruiken. Via een SIP Trunk kun je oproepen voor meerderde geografische nummers laten uitkomen op één vestiging. Je organisatie behoudt zo een regionale uitstraling terwijl alle oproepen centraal worden afgehandeld.

Betrouwbare verbinding

Een SIP Trunk kan in de meeste gevallen via de bestaande internetverbinding worden aangesloten. Je kunt voor meer zekerheid ook kiezen voor een internetverbinding van de leverancier van de SIP Trunk. Op deze manier is de kwaliteit van het telefoonverkeer gegarandeerd. Deze verbinding is ook geschikt voor internet- en dataverkeer. De mogelijkheden van de verbinding worden zo volop benut en je kunt bestaande verbindingen opzeggen. De capaciteit van de SIP Trunk groeit naadloos mee met de groei van het belverkeer.

Lagere kosten

Dankzij de scherpe beltarieven van een SIP trunk kun je flink besparen op de telefoonrekening. Uiteraard bellen alle vestigingen van jouw organisatie onderling gratis.

Centralisatie

Wanneer vestigingen onderling verbonden zijn met een netwerk, kun je volstaan met één SIP Trunk voor alle vestigingen. Via een SIP Trunk op de hoofdvestiging zijn de overige vestigingen bereikbaar, uiteraard onder hun eigen nummer.

Calamiteitenschakeling

Niet bereikbaar zijn kost geld. Oproepen van klanten – en dus ook inkomsten – gaan verloren. Een ramp valt niet te plannen maar je kunt wel voorzorgsmaatregelen treffen. In geval van calamiteiten binnen de organisatie (brand, evacuatie of een graafmachine die de verbinding vernielt) kunnen binnenkomende oproepen op de SIP Trunk onmiddellijk worden omgeleid naar bijvoorbeeld een uitwijklocatie of een secretariaatsservice.

Extra functionaliteit

Met een SIP Trunk kun je nieuwe mogelijkheden toevoegen aan de bestaande telefooncentrale. Denk aan keuzemenu’s waarmee klanten direct kunnen kiezen voor de juiste afdeling of een vestiging bij hen in de buurt.

Voordelen SIP Trunk

  • Lage gesprekstarieven
  • Vestigingen bellen onderling gratis
  • Niet locatie gebonden
  • Behoud van bestaande nummers
  • Calamiteitenschakeling
  • Optimaal gebruik internetverbinding
  • Capaciteit (kanalen) op maat
  • Snel uit te breiden